Program koncertów (edycja 2018)
1) 12 maja 2018 r. (sobota) godz. 12:00 w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa, Sala Miedziana, Rynek Główny 35
Tytuł koncertu: "Mistrz i uczeń"
Wykonawcy:
Joanna Wojnowska - sopran liryczny
Alicja Wojnowska - sopran
Bogumiła Gizbert-Studnicka - klawesyn
W programie:
C. Monteverdi - duet „Pur ti miro” z op. “Koronacja Poppei”
G. F. Haendel - aria Poppei „Bel piacere” z op.”Agrippina” - aria Almireny z op. Rinaldo
S. de Luca - arietta “Non posso disperar”
G. F. Haendel - aria Romildy z op. „Xerxes” - aria Morgany z op. Alcina
C. Balbastre - “La Castelmore” – klawesyn solo
G. Paisiello -arietta “Nel cor piu non mi sento” z op. L’amor contrastato
W. A. Mozart - aria Bastienne “Ich gehe jetzt auf die Weide” z op.”Bastienne und Bastien“
- aria Serpetty “Un marito oh Dio vorrei” z op. “La finta giardiniera”
- aria Cherubina “Voi che sapete” z op. „Wesele Figara”
- aria Despiny „In uomini, in soldati“ z op. „Cosi fan tutte“
A. Vivaldi - duet "Dimmi pastore” z op.”La fida ninfa” R.V. 714
2) 16 czerwca 2018 r. (sobota) godz. 12:00 w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa, Sala Miedziana, Rynek Główny 35
Tytuł koncertu: "Mistrz i uczeń"
Wykonawcy:
Julia Żarnowska - gitara klasyczna
Bogumiła Gizbert-Studnicka - klawesyn
W programie:
A. Vivaldi
W. A. Mozart
D. Aguado,
J. Rodrigo,
L. van Beethoven
3) 1 września 2018 r. (sobota) godz. 16:00 w Cerkwi Grecko Katolickiej pw. Ś.Ś. Kosmy i Damiana w Bartnem
Wykonawcy:
Monika Rasiewicz - recytacja, reżyseria
Bogumiła Gizbert-Studnicka - klawesyn
W programie:
Duodram J. Słowackiego "Król Duch"
Opis:
Spektakl jest zwartym poetyckim opisem dziejów Ducha Polskiego od narodzin państwa do momentu Chrztu Świętego. Pisany oktawami poemat jest pełen mistycznych wizji Wielkiego Romantyka, ukazujących pochód Ducha Narodu poprzez różne wcielenia władców z legendarnym Krakiem, Mieszkiem Pierwszym i Bolesławem Śmiałym na czele. Znajdujemy tu wstrząsające pięknem i grozą opisy upadku Ducha Polskiego jak również jego wzloty ku doskonałości przewidzianej Dlań w Planie Bożym. Pojawiają się pełnokrwiste dramatis persone, jak na przykład: Syn Popielów - Król Popiel, Król Krak i jego córka Wanda, Piast Kołodziej i jego zdradliwa żona Rzepicha oraz ich Błogosławiony Syn Ziemowit. Estetyka spektaklu skromna i powściągliwa wobec ekspresji Słowa opiera się na prostych zabiegach scenicznych, operuje skromnymi gestami, elementami kostiumów i rekwizytami; nawiązując do stylistyki wypracowanej przez Teatr Rapsodyczny Mieczysława Kotlarczyka. Warto wspomnieć, że jednym z aktorów tego zespołu był młody Karol Wojtyła, kreujący postać Bolesława Śmiałego w jego sporze etycznym z ówczesnym Biskupem Krakowskim Stanisławem Szczepanowskim, który z ręki króla poniósł śmierć przy Ołtarzu Sanktuarium na Skałce. Ważnym elementem kompozycyjnym i ekspresywnym jest tu muzyka -przede wszystkim polska-tworząca nie tylko tło wydarzeń ale zarazem ich ważkie dopowiedzenie. Spektakl ma ogromną siłę przekazu chrześcijańskich i patriotycznych wartości wpisując się tym samym w nurt Uroczystych Obchodów 100-lecia Odzyskania Niepodległości Państwa Polskiego.
4) 13 października 2018 r. (sobota) godz. 16:00 w Kościele pw. Matki Boskiej Częstochowskiej w Brzesku-Słotwinie
Wykonawcy:
Monika Rasiewicz - recytacja, scenariusz i reżyseria
Bogumiła Gizbert-Studnicka - klawesyn
W programie:
Duodram J. Słowackiego "Król Duch"
Opis:
Spektakl jest zwartym poetyckim opisem dziejów Ducha Polskiego od narodzin państwa do momentu Chrztu Świętego. Pisany oktawami poemat jest pełen mistycznych wizji Wielkiego Romantyka, ukazujących pochód Ducha Narodu poprzez różne wcielenia władców z legendarnym Krakiem, Mieszkiem Pierwszym i Bolesławem Śmiałym na czele. Znajdujemy tu wstrząsające pięknem i grozą opisy upadku Ducha Polskiego jak również jego wzloty ku doskonałości przewidzianej Dlań w Planie Bożym. Pojawiają się pełnokrwiste dramatis persone, jak na przykład: Syn Popielów - Król Popiel, Król Krak i jego córka Wanda, Piast Kołodziej i jego zdradliwa żona Rzepicha oraz ich Błogosławiony Syn Ziemowit. Estetyka spektaklu skromna i powściągliwa wobec ekspresji Słowa opiera się na prostych zabiegach scenicznych, operuje skromnymi gestami, elementami kostiumów i rekwizytami; nawiązując do stylistyki wypracowanej przez Teatr Rapsodyczny Mieczysława Kotlarczyka. Warto wspomnieć, że jednym z aktorów tego zespołu był młody Karol Wojtyła, kreujący postać Bolesława Śmiałego w jego sporze etycznym z ówczesnym Biskupem Krakowskim Stanisławem Szczepanowskim, który z ręki króla poniósł śmierć przy Ołtarzu Sanktuarium na Skałce. Ważnym elementem kompozycyjnym i ekspresywnym jest tu muzyka -przede wszystkim polska-tworząca nie tylko tło wydarzeń ale zarazem ich ważkie dopowiedzenie. Spektakl ma ogromną siłę przekazu chrześcijańskich i patriotycznych wartości wpisując się tym samym w nurt Uroczystych Obchodów 100-lecia Odzyskania Niepodległości Państwa Polskiego.